PR, Muhammed og Arla

Jeg er lidt ligeglad med sagen om de tolv billeder. Du tænker sikkert på én bestemt avis lige nu.

Som presse- og PR-mand ser jeg kun én grund til, at de tolv tegninger blev bragt i en avis:

PR. At provokere, sÃ¥dan at alle i kongeriget ville blive klar til den avis-omlægning, som skete nogle mÃ¥neder senere. At alle – inklusive dig – vil have avisens navn pÃ¥ læberne i et stykke ekstra-dramatiseret tid.

Det vil jeg godt satse mit hus på.

Nu betyder PR-spøgen så, at Arla kommer til at tabe nogle milliarder i salget, da Saudi´erne boykotter danske varer. Sjovt nok går der kun få timer fra nyheden om Arlas mistede salg til politisk handling.

Men hvad skal ske? Hvem fandt egentlig pÃ¥ spøgen. Er det sundt at Danmark provokerer. Er vi ikke ret udsatte – Danmark støtter jo USA, der ofte er upopulær, men urørlig. Er Danmark urørlig? Upopulære er vi i hvert fald. Er det godt?

Jeg synes, det er rigtig træls – for at sige det pÃ¥ jysk.

Comments are closed.