PR, Muhammed og Arla

Jeg er lidt ligeglad med sagen om de tolv billeder. Du tænker sikkert på én bestemt avis lige nu.

Som presse- og PR-mand ser jeg kun én grund til, at de tolv tegninger blev bragt i en avis:

PR. At provokere, sÃ¥dan at alle i kongeriget ville blive klar til den avis-omlægning, som skete nogle mÃ¥neder senere. At alle – inklusive dig – vil have avisens navn pÃ¥ læberne i et stykke ekstra-dramatiseret tid.

Det vil jeg godt satse mit hus på.

Nu betyder PR-spøgen så, at Arla kommer til at tabe nogle milliarder i salget, da Saudi´erne boykotter danske varer. Sjovt nok går der kun få timer fra nyheden om Arlas mistede salg til politisk handling.

Men hvad skal ske? Hvem fandt egentlig pÃ¥ spøgen. Er det sundt at Danmark provokerer. Er vi ikke ret udsatte – Danmark støtter jo USA, der ofte er upopulær, men urørlig. Er Danmark urørlig? Upopulære er vi i hvert fald. Er det godt?

Jeg synes, det er rigtig træls – for at sige det pÃ¥ jysk.

Published by Chresten Ibsen

43-årig far til 4. Gift med Maija, bor i Brabrand. Lagermand hos Stark RDC i Årslev. stifter af og mangeårig formand for foreningen Fair Bidragssats, Medlem af Brabrand-Årslev fællesråd. Tidl. selvstændig kommunikationsrådgiver i chib pressebureau (2011 - 2018), tidl. jurymedlem i højskolekulturprisen Den gyldne Grundtvig, journalist, livredder, finanskritiker, aktivist og idealist. foredrags- og oplægsholder. Stoiker. Tidl. formand for landsbyrådet for Sdr. Omme og Bøvl. (from 2007): 31 years-old just-married danish guy with the thoughts of saving the world slipping out of my hands. I´ll pass it on to my children instead and just do my job - PR & communications - for a large venue presenting modern dance in DK. This is my daily life as it is - no filter. My motto is: Open, honest and preferred up-front honesty.